Науково-педагогічні кадри Уманського учительського інституту у післявоєнні роки (1946-1954 рр.)

  • Olena Dzhahunova Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0003-2129-9761
Ключові слова: Уманський державний учительський інститут, науково-педагогічний склад, педагогічна освіта, повоєнний період

Анотація

У статті показано процес відновлення, розвитку та діяльності Уманського державного учительського інституту після Другої світової війни. Показано стан забезпечення вищого навчального закладу викладацькими кадрами та ставлення до них держави у повоєнний період. Досліджено та проаналізовано динаміку кількісних і якісних характеристик науково-педагогічних кадрів, їх гендерні, національні та партійні особливості.

Посилання

Chyzhevskyi, B. (2003). Osvita u pisliavoienni roky [Education in the postwar years]. Osvita Ukrainy, 24 chervnia [in Ukrainian].

Lukianenko, O. (2019). «Naiblyzhchi druzi partii»: kolektyvy pedahohichnykh vyshiv Ukrainy v obrazakh shchodennia 1920-kh – pershoi polovyny 1960-kh rokiv [«The closest friends of the party»: collectives of pedagogical institutes of Ukraine in the images of their everyday of the 1920’s – the first half of the 1960’s]. Poltava: Vydavnytstvo «Simon» [in Ukrainian].

Maiboroda, V. (1992). Vyshcha pedahohichna osvita v Ukraini: istoriia, dosvid, uroky (1917-1985 rr.) [Higher pedagogical education in Ukraine: history, experience, lessons (1917-1985)]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Michuda, V. (2016). Radianska systema osvity u povoiennyi period (1945-1950 roky) [Soviet system of education in the postwar period (1945-1950)]. Molodyi vchenyi, 12.1, 265-271 [in Ukrainian].

Protsyshyn, N. (2013). Dynamika kilkisnoho ta yakisnoho kadrovoho zabezpechennia pedahohichnykh instytutiv Ukrainy 1945-1950 rokiv [Dynamics quantitative and qualitative staffing Pedagogical Institute Ukraine in 1945-1950]. Obrii, 2, 23-24 [in Ukrainian].

Vasylchuk, T. (2003). Problemy vidnovlennia naukovo-doslidnoi diialnosti vuziv URSR pislia Velykoi vitchyznianoi viiny [Problems of Reconstruction of Scientific Researching Activity of Ukrainian High School after Great Patriotic War]. Hrani: Naukovo-teoretychnyi i hromadsko-politychnyi almanakh, 6, 52-56 [in Ukrainian].

Vasylchuk, T. (2003). Vidnovlennia vyshchoi pedahohichnoi osvity Ukrainskoi RSR pislia Velykoi vitchyznianoi viiny [Reconstruction of higher education in Ukrainian SSR after the Great Patriotic War]. Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu ZDU, XVІ, 245-250 [in Ukrainian].

Zuliak, I. (2012). Naukova i navchalno-vykhovna diialnist Kremenetskoho uchytelskoho instytutu v 1940-kh rr. (na osnovi arkhivnykh materialiv) [Research and Training and Educational Activities Kremenets Teacher’s Institute in 1940s (based on Archival Material)]. In: Kucherepa, M.M. (Ed.). Volyn i volyniany u Druhii svitovii viini: zbirnyk naukovykh prats, (pp. 197-206). Lutsk [in Ukrainian].

Опубліковано
31.12.2019
Як цитувати
Dzhahunova, O. (2019). Науково-педагогічні кадри Уманського учительського інституту у післявоєнні роки (1946-1954 рр.). ЕМІНАК: науковий щоквартальник, (4(28). https://doi.org/10.33782/eminak2019.4(28).345
Розділ
Історія України